Kontrola BHP w firmie
Konieczność przeprowadzenia kontroli warunków BHP w firmie jest regulowane prawnie – zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. nr 109, poz. 704 ze zm.).
Zakres kontroli jest bardzo obszerny i może obejmować m.in.:
kwestię przestrzegania przepisów i zasad w zakresie BHP na konkretnych stanowiskach – ze szczególnym uwzględnieniem tych, na których zatrudniane są np. kobiety w ciąży, kobiety karmiące, niepełnosprawni, młodociani, osoby wykonujące pracę zmianową (w systemie dzień-noc),
- stan techniczny maszyn i urządzeń – ze szczególnym uwzględnieniem zgodności pod kątem zabezpieczenia pracowników obsługujących sprzęt,
- stan techniczny pomieszczeń pracy – ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych,
- stan techniczny oświetlenia (głównego i na poszczególnych stanowiskach),
- ocenę zabezpieczenia pracowników przed szkodliwym / niebezpiecznym działaniem materiałów i procesów technologicznych,
- ocenę pod kątem zaopatrzenia pracowników w odzież i obuwie robocze.
Analiza stanu bhp w firmie powinna być sporządzana przynajmniej raz w roku.
Cena jest ustalana indywidualnie (w zależności od ilości dokumentacji i złożoności zlecenia)